سومین کنفرانس ملی انجمن پویایی شناسی سیستم ها

به اطلاع علاقمندان به تفکر سیستمی می رساند که سومین کنفرانس ملی انجمن پویایی شناسی سیستم ها در تاریخ ۱ و ۲ خرداد ۱۴۰۰ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبسایت کنفرانس به نشانی http://www.irsdc2021.ir/fa/ مراجعه نمایند.

معرفی همایش

علم پویایی شناسی سیستم­ ها از جمله تکنیک­ های شبیه سازی پیوسته بوده که همزمان با توسعه از جایگاه ویژه ای در علم مدیریت، کسب و کار و علوم مهندسی برخوردار شده است. با کمک این علم می توان انواع سیستم­ های فنی، اجتماعی و اقتصادی را مدل و با تحلیل رفتار آن در طول زمان، طراحی، مهندسی مجدد و یا اصلاح نمود. بدین ترتیب کنفرانس سوم پویایی شناسی سیستم ­ها نیز همانند دو کنفرانس قبلی علاوه بر توسعه و ترویج علم پویایی شناسی سیستم ­ها در مرزهای کشور و فرای آن، بر گردهم آیی و همفکری متخصصان این شاخه تأکید نموده و خواستار بالندگی هرچه بیشتر این فن در تحقق اهداف و تعالی کشور می باشد. علاوه بر آن به طور خاص در این کنفرانس که به صورت آنلاین برگزار می­ شود، بر مشارکت سایر شاخه ­های علمی و ایجاد هم افزایی ناشی از کاربرد تحلیل پویایی شناسی سیستم­ ها در تمامی علوم دانشگاهی و همچنین صنعت و خدمات تأکید ویژه ای شده است. لذا از تمامی پژوهشگران در گستره علمی و حرفه ­ای کشور دعوت می­ شود که تجربیات خود در این باره را در قالب مقالات علمی ارائه نمایند.

اهداف همایش

۱.  تبیین، رشد و توسعه دانش تفکر سیستمی و علم پویایی شناسی سیستم ها
۲.  توسعه نظام‌مند خلاقیت و نوآوری برای گسترش ظرفیت‌های کسب، ایجاد، تولید و خلق، تسهیم و بهره‌گیری از ایده‌ها، نظریه‌ها، الگوها، مدل‌ها، ساختارها، فرایندها، سازوکارها، رفتارها و عملکردهای نوین علم پویایی شناسی سیستم ها
۳.  نشر و گسترش علم پویایی شناسی سیستم ها در کشور
۴. تلاش برای ارتقای انگیزه‌ و اشتیاق محققان در استفاده، توسعه و نشر دستاوردهای پژوهشی و کاربردی علم پویایی شناسی سیستم ها
۵. هم افزایی رشته‌های علوم دانشگاهی و کارکردهای آن در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با تخصص‌های علم پویایی شناسی سیستم‌ها.

محورهای همایش

روش‌شناسی سیستم های پویا(System Dynamics Methodology):
روش شناسی (Methodology)
روش‌شناسی تحقیق (Research Methodology)
روش‌های شبیه‌سازی ترکیبی (Mixed Simulation Methods)
توسعه نرم افزار (Software Development)
مشارکت ذی‌نفعان (Stakeholder Engagement)
کاربرد سیستم های پویا(System Dynamics Applications):
کسب‌ وکار و تجارت(Trade and Business)
اقتصاد (Economics)
محیط زیست (Environment)
بهداشت و سلامت (Health)
رفتار انسانی (Human Behavior)
اطلاعات و دانش (Information and Knowledge)
یادگیری و آموزش (Learning and Teaching)
عملیات (Operations)
سیاست عمومی (Public Policy)
منابع (Resources)
امنیت (Security)
استراتژی (Strategy)
جغرافیا(Geography)
حقوق(Law)
کشاورزی(Agriculture)
هنر(Arts)
فنی ومهندسی(Engineering).